Album: Bob Geldof - How To Compose Popular Songs That Will Sell

Multora va este familiar Bob Geldof ca fondator al Live Aid si Live 8, dar pana sa fi contribuit la nenumaratele incercari de a schimba lumea, acesta a fost muzician. Cu noul sau album, How To Compose Popular Songs That Will Sell, Geldof vine tocmai intr-un moment in care reitereaza aceasta premisa.

Daca sunteti fanii lui Dr. House, va amintiti poate episodul in care un tanar suferind are drept reactie adversa un talent la clape demn de Carnegie Hall. House ii aduce un pian in salon si incepe sa ii cante acorduri din I Don't Like Mondays, melodia pentru care au ramas in istorie Boomtown Rats, formatia punk a anilor '70, unde solist era Bob Geldof. Si nu puteti sa nu vi-l amintiti ca Pink, din The Wall-ul celor de la Pink Floyd... Cam la atat se rezuma cariera in muzica sau tangentiala cu muzica, pe care si-o formase Geldof.

How To Compose Popular Songs That Will Sell este primul album pe care Bob Geldof il scoate in ultimii 10 ani si, spre surprinderea multora, un material considerat a fi cel mai bun al carierei sale.

Titlul albumului este mai mult o ironie, sugerand ca artistul stie mult prea bine cum este vazut in lume ca si cantautor. Continutul, insa, este cu mult mai adanc decat s-ar crede. Abordand teme precum dragostea, religia si societatea in ansamblu, Geldof suprinde prin sensibilitate, aceeasi pe care albumul Sex, Age & Death, lansat in 2001, nu o are. Nu vine tocmai usor pentru un muzician care si-a construit renumele in umbra Live Aid sa iasa din nou la rampa cu versuri puternice, puse pe diverse tipuri de muzica. E ca si cand noul sau album il ajuta pe Geldof sa isi dovedeasca talentul artistic, pe care l-a avut din totdeauna.

Lansat oficial pe 7 februarie, How To Compose Popular Songs That Will Sell imbina stiluri diverse, de la folk, pana la punk, pana la beat-ul conventional al anilor '80. Acest album merita ascultat de la prima melodie (How I Roll) si pana la ultima (Baby's Going Down); aproape ca nu iti vine sa crezi ca i-au trebuit 6 materiale cu Boomtown Rats si 4 solo pentru a ajunge aici.

Conform artistului, dragostea este greu de transpus in muzica, mai ales cand aceasta se conformeaza regulilor mai mult sau mai putin scrise ale unei societati. Cu albumul de fata, insa, Bob Geldof reuseste sa isi elibereze sentimentele, punand in cele 14 piese un soi de aventura personala, introspectiva, prin care se vindeca de furie si isi recapata echilibrul. Pentru cunoscatori, e greu de realizat ca vorbim de acelasi Bob Geldof razvratit ai anilor '70-'80. Probabil ca si pentru sine insusi este greu de imaginat. Pus fata in fata cu trecutul sau, muzicianul in varsta de 59 de ani nu ar fi acceptat din teribilism exteriorizarea sentimentelor, nici transmiterea sau credinta in mesajele sociale, precum George Harrison, spre exemplu.

Ascultati acest album si va invit sa va simtiti precum poate a simtit insusi Geldof cand l-a compus: ca trecand printr-un proces de 'anger management', razbind la lumina prin emotii vag sugerate de piese precum She's a Lover sau BlowFish. Depresiile si rezistenta fizica pe care a dovedit-o de-a lungul anilor va vor fi familiare in To Live in Love, spre exemplu.

In orice caz, merita sa treceti de cel putin doua ori, cap-coada, prin acest album, si sa-i oferiti un loc in colectia personala de albume, pentru ca e foarte posibil sa fie o pagina de istorie.

geldof

Playlist: