Album: Beady Eye - Different Gear Still Speading

Ne pare rau de fiecare data cand o trupa buna se desparte si privim reticent atunci cand o parte dintre membrii trupei respective incearca un alt proiect. Ne asteptam ca noile piese sa nu mai fie la fel de bune sau sa lipseasca ceva. Cam asa m-am simtit cand am auzit ca o parte dintre membrii Oasis s-au unit sub numele Beady Eye si ca pe la inceptul lui martie au scos si un album de "debut": Different Gear Still Speeding.

Prima oara cand l-am ascultat ma gandeam ca nu va suna bine, mai ales ca textierul celor de la Oasis, Noel Gallagher, nu face parte din Beady Eye, dar albumul mi-a placut si am decis sa-l mai ascult o data. Different Gear Still Speading se apropie ca stil de Oasis, dar nu ajunge chiar pana acolo. Si cand spun nu ajunge pana acolo, nu inseamna ca nu se ridica la valoarea fostei trupe, ci mai degraba la faptul ca stilul este un pic schimbat. Asa cum Noel era cel care propunea un stil mai modern, fratele sau mai mic, Liam Gallagher, reuseste cu Beady Eye sa se apropie de perioada sa favorita, adica undeva in jurul anilor '60, si face ca albumul sa aiba ceva din Beatles sau Rolling Stones.

Albumul promoveaza 13 melodii catchy si usor de tinut minte, datorita in mare chitarii electrice care isi face simtita prezenta din plin. The Roller si Morning Sun par melodiile lui Lennon, in timp ce For Anyone este o balada acustica simpla si economica. Peste tot apar elemente din pop-rock-ul psihedelic al anilor '60-'70, desi parca nu au chiar atata forta si melodiile nu sunt la fel de galagioase, acest lucru nefiind neaparat rau.

Beady Eye

Four Letter Word
Millionaire
The Roller
Beatles and Stones
Wind Up Dream
Bring the Light
For Anyone
Kill for a Dream
Standing on the Edge of the Noise
Wigwam
Three Ring Circus
The Beat Goes On
The Morning Son

Totusi, cea mai reprezentativa melodie de pe Different Gear Still Speeding este, dupa parerea mea, For Anyone si asta datorita versurilor piesei. Liam pare ca incearca sa ne asigure, sau sa se asigure pe el, ca totul va fi bine. Aceeasi idee o intalnim si pe melodiile Oasis: Whatever sau Masterplan. Totusi, si Bring The Light aduce un plus albumului, la fel cum fac si vocile feminine sau muzicuta pe piesa Wind up Dream.

Una peste alta, albumul este unul care nu poate fi trecut cu vederea, iar Liam este intr-o stare de spirit minunata, apropiindu-se de starea jucausa a lui Lennon, impartasind starea asta cu toti cei care asculta Different Gear Still Speeding, iar melodiile ne fac sa ne intrebam daca nu cumva Liam a a reusit sa scape de sub umbra fratelui sau, dupa prea mult timp de asteptare.

Albumul poate fi ascultat si pe Metropotam, iar noi va recomandam sa o faceti.