Album: Band of Horses - Infinite Arms

Barbosii de la Band of Horses au revenit in acest an cu cel de-al treilea lor album, Infinite Arms, intr-o formula noua si cu un sound diferit - mai country, mai retro, mai the '70s, mai american. De fapt, Ben Bridwell, solistul si conducatorul trupei, spune despre acest album ca este primul care apartine cu adevarat trupei Band of Horses, pentru ca este prima data cand intreaga trupa s-a implicat in compunerea pieselor.

Desi Infinite Arms este ridicat in slavi de multi ca fiind cel mai bun album Band of Horses de pana acum si se mai spune despre el ca este cel care le va aduce recunoasterea pe care o merita ("consacrarea") si un public Kings-of-Leon-size, acesta nu este deloc la fel de fun si indie rock ca primele lor doua albume. Iar piese care sa fie la fel de catchy si de reusite ca The Funeral (de pe Everything All the Time), Is There a Ghost, No One's Gonna Love You (de pe Cease To Begin), lipsesc cu desavarsire.

O buna parte dintre piesele de pe acest album au fost scrise de Ben Bridwell intr-o cabana de pe langa granita cu Canada, iar acest lucru se vede si se aude, elementele country simtindu-se mult mai tare pe acest album, mai ales pe piesele Laredo, Older si For Anabelle sau in versuri ca "Deep in the heart of the country was a house I built from logs/ A raven and a lady home".

Band of Horses Band of Horses
Tracklisting:
Factory
Compliments
Laredo
Blue Beard
On My Way Back Home
Infinite Arms
Dilly
Evening Kitchen
Older
For Annabelle
NW Apt.
Neighbor

Factory, Compliments si On My Way Back Home (cele mai bune piese de pe album) respira cam acelasi aer cu piesele celor de la Arcade Fire, de pe cel mai recent album al lor, The Suburbs; suna bine si au aceeasi incarcatura nostalgica&melancolica, insa, in loc sa fie indie rock sunt mai mult alt-country. Restul pieselor sunt a good listen, dar atat, nu se lipesc de timpan, nu-ti raman in minte, iar unele sunt chiar destul de boring.

Band of Horses avea muzica country in sange inca de la primul album, insa acolo era mult mai diluat si barbosii flirtau la greu cu un indie rock destul de apetisant si pentru urechile europenilor hraniti cu brit pop-ul urban si care inghit mai greu muzica country americana. Asa ca, e posibil ca Infinite Arms sa le aduca un public care sa umple un stadion, insa doar in State, in Europa ma indoiesc.

Ce este frustrant in legatura cu acest Infinite Arms, este ca are toate elementele prin care Band of Horses si-au construit sound-ul si piesele care le-au adus o gramada de fani, intr-un timp foarte scurt, dar pur si simplu nu functioneaza ca primele doua albume. Poate tocmai din cauza faptului ca pentru prima data intreaga trupa s-a implicat in procesul de creatie, piesele nu mai sunt atat de personale, iar Ben Bridwell pare mai sters si mai retras. Chiar daca Ben spune ca, intr-un fel, acesta este primul album Band of Horses, eu unul le prefer pe primele doua.

Piesele favorite de pe acest album: Compliments, Laredo, On My Way Back Home.

Band of Horses pe Wikipedia
Band of Horses pe MySpace