Album: Abney Park, The End of Days

Am dat de Abney Park pe cand cercetam cum s-a infiltrat in muzica stilul steampunk, despre care v-am mai povestit din perspectiva filmelor. Moda viitorului retro se intinde cu un avant fara precedent de la literatura la croitorie, (home) design si film pana in muzica.

Abney Park nu au fost de la inceput steampunk. Mai intai au fost industrial si gothic. A avut loc insa un "accident aviatic" - avionul trupei s-a ciocnit cu un dirijabil care calatorea in timp (Ophelia, pe numele sau de buletin, dat de creatorul sau, Dr. Leguminous Calgori). Trupa a preluat comanda dirijabilului si membrii care au supravietuit coliziunii au decis sa devina pirati ai aerului. Steampunk, care va sa zica. Si de atunci canta cantece pirateresti intr-un stil greu clasabil dar foarte digerabil, pentru ca au pe alocuri influente simfonice, nu au renuntat complet la industrial, au si piese foarte alerte (un pic electro, un pic dance), au si influente folk / etno si au si-un praf de gotic in tot melanjul asta estetic si muzical.

Apropo de estetica, piratii aerului abordeaza o tinuta steampunk croita (ma rog, surubarita) dupa cele mai moderne (ma rog, victoriene) canoane ale modei. Au si o sectiune pe site (care merita vizitat), cu tot cu shop (click pe imagini sa te duci in pagina produsului):

abney park abney park abney park abney park

Al unsprezecelea album Abney Park, The End of Days, si al treilea de cand s-au facut pirati steampunk, e un album foarte interesant, desi mi-a placut mai mult AEther Shanties, din 2009. Dupa cateva ascultari, un numar de piese se evidentiaza: The End of Days si Neobedouin, cu influente irlandeze, The Wrath of Fate, epica si "pirat-metalica", Victorian Vigilante, cu rezonante de dark Dixieland date de o trompeta "muta" cu wah-wah, si Beautiful Decline, cu infuziuni orientale.

Ramane si pe acest album instrumentatia obisnuita, de mandolina, banjo, chitara, acordeon, muzicuta, trombon, la care se adauga trompeta in surdina, cate un flaut discret si violoncelul. In concluzie, The End of Days este un album pe care vi-l recomandam, daca v-ati plictisit de genurile muzicale "pure" din muzicoteca personala, o sa va binedispuna. Iar daca ajungeti la concluzia ca va plac Abney Park si stilul steampunk, va recomandam si albumele mai vechi AEther Shanties si Lost Horizons.

cover

1. "The End of Days"
   2. "Neobedouin"