Album: Adele - 21

Adele este o artista. Chiar daca are doar 23 de ani, nu poti spune altceva cand ii asculti versurile si modul in care le interpreteaza. Albumul 21 a fost pentru noi o reconfirmare a faptului ca tanara britanica se afla pe drumul sigur al unei cariere lungi de succes.

Fosta colega de clasa cu Leona Lewis, Adele se facuse auzita inca din 2008 cu albumul 19 - melanj muzical de suferinte, dragoste, mandrie, hormoni - insa, fiind debutanta, noi am ezitat in a-i acorda creditul meritoriu la momentul respectiv. 21 vine dupa 3 ani, intr-un moment in care noua ne-a intaririt banuielile initiale ca Adele nu este un one hit artist, ci un jucator de cursa lunga.

Daca la primul sau album, povestea era despartirea de un individ care nu merita atentia, aici avem o suferinta dupa o dragoste mare, frumoasa, incheiata. Ca si cu 19, 21 este un material matur, dincolo de varsta pe care o poseda in buletin Adele Adkins. Temele pe care le abordeaza sunt gelozia, fericirea, inselatul, frangerea inimii, toate puse intr-o forma versificata de exceptie. Producatorul princiapl care s-au ocupat de album este Rick Rubin, un nume pe care l-am intalnit asociat cu multi artisti de-a lungul vremii, printre care Johnny Cash, Run DMC, Slayer, Red Hot Chili Peppers, Mick Jagger, Sheryl Crow, Tom Petty, Shakira, Justin Timberlake, Linkin Park si Gogol Bordello.

Prima piesa lansata de pe 21 a fost Rolling in the Deep, care si deschide albumul, al carei producator si co-textier este Paul Epworth, cunoscut si pentru colaborarea cu Florence and the Machine. Piesa este un pic disco, un pic blues, un pic gospel, dupa cum insasi Adele a caracterizat-o, si este pretextul ideal pentru ca tanara artista sa isi dovedeasca vocea.

Stim cu siguranta ca v-a cucerit in totalitate cu interpretarea de la Brit Awards a piesei Someone Like You. Intr-adevar, dupa cum a si fost prezentata, oricine care a avut o inima franta macar o data in viata empatizeaza cu aceasta melodie. Pe langa vocea soul, profunda, sincera pe care o are Adele, versurile transmit o poveste pe care ti-e greu sa crezi ca am trait-o cu totii, fara exceptie, la un moment dat.

Una dintre melodiile noastre preferate de pe album este fara dubiu Lovesong, cover reusit, spunem noi, al piesei de la The Cure. Umbla vorba in targ, apropos de aceasta melodie, ca producatorul ar fi reorchestrat-o initial pentru Barbra Streisand, care a refuzat sa o cante. Astfel, piesa a ajuns la Adele si, din punctul nostru de vedere, bine ca a fost asa.

Un album frumos, poezie cu muzica si muzica pentru poezie, 21 merita ascultat cap-coada (ambele piese care incep si, respectiv, incheie albumul sunt si cele pe care le cunoasteti cel mai bine) in orice moment al zilei. O puteti face chiar aici. Fara niciun dubiu, si cu toata obiectivitatea aferenta, stim sigur ca va va placea.

1
Track listening:

01. Rolling in the Deep